Wysigings

Jump to navigation Jump to search
6 grepe verwyder ,  7 jaar gelede
geen wysigingsopsomming nie
 
==Ontstaan==
In [[1932]] het twee koerante wat die indertydse [[Suid-Afrikaanse Party]] goedgesind was, ''[[De Zuid-Afrikaan]] vereenigd met Ons Land'' (algemeen bekend as ''Ons Land'') en ''[[De Goede Hoop]]'', saam met hulle uitgewer, [[Van de Sandt de Villiers en Kie.]], van die toneel verdwyn en so die regerende party, wat in [[1934]] saam met die [[Nasionale Party]] die [[Verenigde Party]] geword het, sonder 'n Kaapse lyfblad gelaat. Die enigste Afrikaanse dagblad in Kaapstad was toe ''[[Die Burger]]'', 'n vurige ondersteuner van die Gesuiwerde [[Nasionale Party]]. In [[1936]] rig regeringsondersteuners die [[Unie-Volkspers]] Beperk in Kaapstad op en die maatskappy se nuwe middagblad, '''''Die Suiderstem''''' maak sy buiging op [[8 Oktober]] [[1936]] as ondersteuner van die V.P.
 
''Die Suiderstem'' is aanvanklik deur die ''[[Cape Times]]'' gedruk. Hieroor het ''Die Burger'' op [[12 Oktober]] [[1936]] geskryf: "Nadat die mantel van ''[[Ons Land]]'' 'n hele aantal jare ongebruik rondgelê het, is dit gedurende die afgelope week deur 'n nuwe Afrikaanse [[koerant]] opgetel. Die S.A.P.-[[Unionisteparty|Unioniste]] ''[[Cape Argus]]'' en ''[[Cape Times]]'' het nou 'n bondgenoot in [[Kaapstad]] bygekry in hul stryd teen die [[Nasionale Party]] en in hul verdediging van die [[Verenigde Party|Smelter]]regering." Later is 'n eie pers op Riebeeckplein opgerig. Mettertyd kom 'n Afrikaanse weekblad, ''[[Naweek]]'', tot stand onder redakteurskap van E.B. Grosskopf, 'n pionierjoernalis van die Nasionale Pers.
Die verdwying van ''Die Suiderstem'' het beteken dat sedert [[1950]], toe ''[[Die Volkstem]]'' in [[Johannesburg]] gesluit het, daar nêrens in [[Suid-Afrika]] twee Afrikaanse dagblaaie in dieselfde stad uitgegee is wat verskillende politieke partye ondersteun het nie. Trouens, van daardie datum af tot ongeveer [[1994]] het alle Afrikaanse dagblaaie die [[Nasionale Party]] ondersteun. Tans bestaan die situasie dat alle Afrikaanse dagblaaie in [[Suid-Afrika]] aan een mediagroep ([[Naspers]]) behoort. Die enigste Afrikaanse dagblad enige plek ter wêreld wat nie geheel en al aan [[Naspers]] behoort nie, is die [[Republikein]] in [[Windhoek]], waarin [[Naspers]] in September [[2007]] 'n 50%-aandeel gekoop het.
 
[[Lêer:Taalakker Die Suiderstem.jpg|thumb|240px360px|regs|'n Advertensie in die 1937-jaarboek van die Afrikaanse Skrywerskring vir "Op ons taalakker" in ''Die Suiderstem''.]]
 
==Sien ook==
84 208

wysigings

Navigasie-keuseskerm