Daily Telegraph

in Wikipedia, die vrye ensiklopedie
(Aangestuur vanaf The Daily Telegraph)
Jump to navigation Jump to search
In 1882 verhuis The Daily Telegraph na Fleet Street, soos hier uitgebeeld in die Illustrated London News.

The Daily Telegraph, aanlyn bekend as The Telegraph, is 'n nasionale Britse dagblad wat in Londen deur die Telegraph Media Group uitgegee word en versprei word oor die Verenigde Koninkryk en internasionaal. Dit is in 1855 deur Arthur B. Sleigh gestig as Daily Telegraph & Courier.

Die Telegraph is beskryf as 'n rekordkoerant en het oor die algemeen 'n internasionale reputasie vir gehalte, en word beskou as een van die wêreld se "groot titels".[1] Vooroordeelbeoordelingsplatform Allsides klassifiseer die koerant as regs-leunend in politiek. Dit is in 2015 met £30 000 beboet omdat hulle 'n "ongevraagde e-pos aan honderde duisende intekenare gestuur het en hulle aangespoor het om vir die konserwatiewes te stem."[2]

Die slagspreuk van die koerant, Was, is en sal word, verskyn op die redaksionele bladsye en verskyn sedert 19 April 1858 in elke uitgawe van die koerant.[3] Die koerant het in Desember 2018 'n sirkulasie van 363 183 gehad,[4] nadat dit afgeneem het van 1,4 miljoen in 1980.[5] Sy susterkoerant The Sunday Telegraph, wat in 1961 begin het, het vanaf Desember 2018 'n sirkulasie van 281 025 gehad.[3] Die Telegraph het die grootste sirkulasie vir 'n breëbladsykoerant in die Verenigde Koninkryk en die sesde grootste sirkulasie van enige Britse koerant vanaf 2016. Die twee susterkoerante word afsonderlik bedryf, met verskillende redaksionele personeellede, maar daar is kruisgebruik van artikels . Artikels wat in een van die twee gepubliseer word, kan op die Telegraph Media Group se telegraph.co.uk-webwerf gepubliseer word, onder die titel The Telegraph.

The Telegraph was die eerste koerant wat berig het oor 'n aantal noemenswaardige nuus, waaronder die 2009-LP-uitgaweskandaal, wat gelei het tot 'n aantal politieke profesiële bedankings en waarvoor dit as die Britse koerant van die jaar 2009 aangewys is,[6] en die geheime ondersoek van 2016 oor die Engelse sokkerbestuurder Sam Allardyce.[7]

Kritici, waaronder Peter Oborne, voormalige hoofkommentator van die koerant, beskuldig dit dat dit deur adverteerders, veral HSBC, onnodig beïnvloed is.[8][9] Die voormalige rubriekskrywer Graham Norton noem dit "giftig" en "'n mondstuk vir Boris Johnson" wat gepubliseer is met "geen feite-kontrolering nie".[10]

Daar is op 26 Oktober 2019 berig dat die eienaars van die Daily Telegraph en Sunday Telegraph albei titels sou probeer verkoop na afnemende wins en sirkulasie, nadat die gerugte van 'n verkoping vir etlike jare geweier is.[11]

Verwysings[wysig | wysig bron]

  1. Rajan, Amol (21 December 2016). "What does the future hold for the Daily Telegraph?". BBC News (in Engels). Besoek op 20 Desember 2019.
  2. Bienkov, Adam (21 Desember 2015). "Telegraph £30 000 beboet vir 'Stem Tory'-e-pos". Politics UK (in Engels). Besoek op 20 Desember 2019.
  3. 3,0 3,1 "The Daily Telegraph motto: Was, is, and will be". Telegraph.co.uk (in Engels). Besoek op 20 Desember 2019.
  4. Mayhew, Freddy (17 Januarie 2019). Nasionale koerante ABC: Die op-en-af afname in sirkulasie vertraag namate verdraaiing in grootmaatverkope by Telegraph eindig (Engels). Press Gazette. URL besoek op 20 Desember 2019.
  5. United Newspapers PLC and Fleet Holdings PLC (Engels). Monopolies and Mergers Commission 5-16 (2985). Argief geskep van die oorspronklike op 10 April 2017. URL besoek op 20 Desember 2019.
  6. "LP se uitgawes: Volle lys" (in Engels). Besoek op 20 Desember 2019.
  7. "Sam Allardyce op die punt om as bestuurder van Engeland ontslaan te word na die Telegraph-ondersoek" (in Engels). Besoek op 20 Desember 2019.
  8. Oborne, Peter (17 Februarie 2015). Waarom ek uit die Telegraph bedank het (Engels). Open Democracy. URL besoek op 20 Desember 2019.
  9. Daily Telegraph se Peter Oborne bedank weens HSBC-dekking (Engels). BBC News (17 Februarie 2015). URL besoek op 20 Desember 2019.
  10. Waterson, Jim (7 Oktober 2019). ""Toksiese" Telegraph het my naar gevoel, sê Graham Norton". The Guardian (in Engels). Besoek op 20 Desember 2019.
  11. "Telegraph-eienaars gaan koerante te koop aanbied". BBC News (in Engels). 26 Oktober 2019. Besoek op 20 Desember 2019.

Eksterne skakels[wysig | wysig bron]