RT

in Wikipedia, die vrye ensiklopedie
Jump to navigation Jump to search
RT
RT se kenteken
RT se kenteken
Gestig 10 Desember 2005
(geregistreer op 6 April 2005)
Gesluit Aktief
Eienaar Russiese regering, via ANO "TV-Novosti"[1]
Beeldformaat 1080i (HDTV)
(afgegradeer tot 480i/576i breedbeeld vir SDTV-toevoer)
Slagspreuk Question More
Land Vlag van Rusland Rusland
Taal Engels, Arabies, Spaans, Frans (nuuskanaal)
Engels, Russies (dokumentêre kanaal)
Duits (aanlyn platforms)[2]
Uitsaaiarea Wêreldwyd
Hoofkantoor Moskou, Rusland
Vorige naam Russia Today (2005–2009)
Susterkanale RT Arabic
RT en español
RT America
RT UK
RT Documentary
RT Deutsch
Webtuiste www.rt.com

RT, voorheen bekend as Russia Today, is 'n wêreldwye Russiese televisienetwerk wat sy hoofkwartier in Moskou het en programme vir internasionale gehore in Engels, Spaans, Frans, Duits en Arabies uitsaai.

RT word deur die Russiese staat befonds en dek gebeure op Russiese en internasionale vlak vanuit 'n Russiese perspektief. Daarnaas bied die kanaal ook kort dokumentêre programme en 'n daaglikse geselsprogram, Spotlight with Al Gurnov, aan. RT, wat net soos sy Westerse eweknieë CNN, BBC, France 24, Deutsche Welle, BVN, TRT en NHK World asook die Chinese CCTV-4 in oorsese lande per satelliet, kabeltelevisie of op die internet ontvang kan word, was die eerste volledig digitale televisienetwerk in Rusland.

RT, wat teen 'n koste van VS$ 30 miljoen gestig is, het op 15 September 2005 begin uitsaai. Sedertdien saai die netwerk, wat sowat 500 Russiese en nie-Russiese medewerkers en kantore met korrespondente in Londen, Washington, DC, Parys, Kaïro en Jerusalem het, sy Engelse program die hele dag uit. Parallele programme in Spaans en Arabies word sedert 2007 aangebied.

RT word gereeld beskryf as 'n propaganda-uitsaaier vir die Russiese regering en sy buitelandse beleid.[7] Akademici, feitekontroleerders en nuusverslaggewers (insluitend sommige huidige en voormalige RT-verslaggewers) het RT geïdentifiseer as 'n verskaffer van disinformasie en samesweringsteorieë.[10] Britse mediareguleerder Ofcom het herhaaldelik bevind dat RT sy reëls oor onpartydigheid oortree het, insluitend verskeie gevalle waarin RT "wesenlik misleidende" inhoud uitgesaai het.[14]

RT is in 2014 in Oekraïne verbied ná Rusland se anneksasie van die Krim.[15]Letland en Litaue het 'n soortgelyke verbod in 2020 geïmplementeer.[16][17] Duitsland het RT DE in Februarie 2022 verbied.[18] Na die Russiese inval in die Oekraïne in 2022, het Pole en toe die hele Europese Unie aangekondig dat hulle RT ook formeel verbied, terwyl onafhanklike diensverskaffers in meer as 10 lande uitsendings van RT opgeskort het.[19][20] Sosiale media-webwerwe gevolg deur eksterne skakels na RT se webwerf is blokkeer en toegang tot RT se inhoud is beperk.[21][22] Microsoft het RT uit hul toepassingswinkel verwyder en hul soekresultate op Bing afwaarts aangepas,[23][24] terwyl Apple die RT-toepassing uit alle lande behalwe Rusland verwyder het.[25]

Verwysings[wysig | wysig bron]

  1. "Contact info" (in Engels). RT. Geargiveer vanaf die oorspronklike op 23 Mei 2020. Besoek op 9 Junie 2015.
  2. (en) RT "About us" (formerly corporate profile) page op rt.com, besoek op 20 September 2012.
  3. Langdon, Kate C.; Tismaneanu, Vladimir (9 Julie 2019). "Russian Foreign Policy: Freedom for Whom, to Do What?". Putin's Totalitarian Democracy: Ideology, Myth, and Violence in the Twenty-First Century (in Engels). Springer International. pp. 189–224. ISBN 978-3-030-20579-9. Besoek op 21 Maart 2021 – via Google Books. Die Sowjet-gebore Britse joernalis Peter Pomerantsev het die tipiese nuuskamermanewales in een van Rusland se grootste propaganda-afsetpunte, RT News (voorheen bekend as Russia Today) gedokumenteer. Toe 'n kennis 'n artikel opgestel het wat verwys na die Sowjetunie se besetting van Estland in 1945, is die skrywer uitgetrap deur sy baas, wat die oortuiging behou het dat Russe Estland gered het. Enige ander beskrywings van die gebeure van 1945 was blykbaar onaanvaarbare beledigings van Rusland se integriteit, en het die baas het geëis dat hy sy teks wysig.
  4. Reire, Gunda (2015). "Euro-Atlantic values and Russia's propaganda in the Euro-Atlantic space" (PDF). Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej. 13 (4). Besoek op 21 Maart 2021 – via Center for International Studies. Deesdae val Rusland die Westerse waarde van rasionaliteit aan en gebruik die argument van “die tweede mening” of pluraliteit van menings. Die frase "die tweede mening" het selfs die slagspreuk van RT geword. Hierdie propagandakanaal het byvoorbeeld die openbare mening se bewering oor die aard van die oorlog in Irak gebruik om homself as 'n onpartydige, objektiewe media-entiteit in die VSA te bemark. In die algemeen behels Russiese propaganda 'n botsing van politieke stelsels, wat gevaarliker is as die ou-skool Sowjet-propaganda.
  5. Benkler, Yochai; Faris, Rob; Roberts, Hal (Oktober 2018). "Epistemic Crisis". Network Propaganda: Manipulation, Disinformation and Radicalization in American Politics. Oxford University Press. p. 358. doi:10.1093/oso/9780190923624.001.0001. ISBN 978-0-19-092362-4. OCLC 1045162158. Besoek op 21 Maart 2021. Die klem op disoriëntasie kom voor in die literatuur oor moderne Russiese propaganda, beide in opwaarts-gefokusde toepassings en in sy internasionale propaganda-afsetpunte, Spoetnik en RT (voorheen, Russia Today). Hier is die doel nie om die gehoor van enige spesifieke waarheid te oortuig nie, maar eerder om dit onmoontlik te maak vir mense in die samelewing wat onderworpe is aan die propagandis se ingryping om waarheid van nie-waarheid te onderskei.
  6. Karlsen, Geir Hågen (5 Augustus 2016). "Tools of Russian Influence: Information and Propaganda". In Matláry, Janne Haaland; Heier, Tormod (reds.). Ukraine and Beyond: Russia's Strategic Security Challenge to Europe (in Engels). Palgrave Macmillan. p. 199. doi:10.1007/978-3-319-32530-9_9. ISBN 978-3-319-32530-9. Besoek op 28 Februarie 2022 – via Google Books. Die propaganda-apparaat bestaan uit vier middele: media, sosiale media, politieke kommunikasie en diplomasie, en koverte aktiewe maatreëls, alles op 'n gekoördineerde wyse saamgebind. Die belangrikste internasionale mediakanaal is die RT-uitsaaier en webwerf, voorheen bekend as Russia Today. Dit word aangevul deur Sputnik radio- en webwerf-, nuus- en video-agentskappe, en die Russia Beyond the Headlines nuusbylaag, wat 'n nuuskonglomeraat vorm wat in byna 40 tale werksaam is.
  7. [3][4][5][6]
  8. Yablokov, Ilya (November 2015). "Conspiracy Theories as a Russian Public Diplomacy Tool: The Case of Russia Today (RT)" (PDF). Politics. SAGE Publishing. 35 (3–4): 301–315. doi:10.1111/1467-9256.12097. S2CID 142728966. Besoek op 21 Maart 2021 – via Universiteit van Montenegro. Onder die sameswerende idees wat in RT' se uitsendings voorkom, is twee tipes van besondere belang: die eerste sluit eg Amerikaanse samesweringsteorieë in; en die tweede sluit idees van sameswering in verhoudings tussen die VSA en Rusland in. Die ontleding van hierdie twee soorte samesweringsteorieë bied 'n geleentheid om te ondersoek hoe hulle aangewend word om Amerikaanse binnelandse en buitelandse beleid te ondermyn.
  9. Elswah, Mona; Howard, Philip N (1 Oktober 2020). ""Anything that Causes Chaos": The Organizational Behavior of Russia Today (RT)". Journal of Communication. Oxford University Press. 70 (5): 623–645. doi:10.1093/joc/jqaa027. Besoek op 21 Maart 2021. Oor ons onderhoude het ons respondente saamgestem dat die doelwitte van die kanaal sedert 2008 soos volg was en steeds is. Eerstens, om die idee te bevorder dat Westerse lande soveel probleme het as Rusland. Tweedens, om samesweringsteorieë oor media-instellings in die Weste aan te moedig om dit te diskrediteer en te delegitimeer. Dit is duidelik in ooreenstemming met die kanaal se "Questions More" slagspreuk. Derdens, om kontroversie te skep en om mense die kanaal te laat kritiseer, want dit suggereer dat die kanaal belangrik is, 'n benadering wat veral RT-bestuurders sal help om meer befondsing van die regering af te kry.
  10. [8][9]
  11. William Turvill (15 November 2012). "Ofcom rules against Russia Today over Syria conflict report". Press Gazette. Progressive Media International. Besoek op 23 Januarie 2016.
  12. Waterson, Jim (16 Julie 2018). "Alex Salmond's RT show breached Ofcom broadcasting rules". The Guardian (in Engels). Besoek op 21 Maart 2021.
  13. Pomerantsev, Peter (4 Januarie 2015). "Inside Putin's Information War". Politico. Geargiveer vanaf die oorspronklike op 5 Januarie 2015. Besoek op 11 Maart 2021.
  14. [11]Alevtina Kuzmenkova (18 Oktober 2016). "British Bank Closes Russian Broadcaster RT Accounts". Transitions Online. Geargiveer vanaf die oorspronklike op 20 Oktober 2016. OFCOM, die Britse uitsaaireguleerder, het RT herhaaldelik uitgesonder vir sy gebrek aan onpartydigheid</ref>[12][13]
  15. Zinets, Natalia; Prentice, Alessandra (19 Augustus 2014). Balmforth, Richard (red.). "Ukraine bans Russian TV channels for airing war 'propaganda'". Reuters. Robin Pomeroy (ed.). Besoek op 12 Desember 2020.
  16. "NEPLP restricts most influential Kremlin's propaganda channel in Latvia". The National Electronic Mass Media Council. 30 Junie 2020. Besoek op 30 Junie 2020.
  17. "Radijo ir televizijos komisija uždraudė Lietuvoje retransliuoti RT programas". lrt.lt (in Litaus). 8 Julie 2020. Besoek op 8 Julie 2020.
  18. "Russia's RT channel blocked by German regulators". Deutsche Welle. 2 Februarie 2022. Besoek op 23 Februarie 2022.
  19. Chmielewski, Dawn (1 Maart 2022). "Roku is removing RT from the Roku Channel Store in Europe - source". Reuters (in Engels). Besoek op 1 Maart 2022.
  20. "Russian-backed RT channel to lose Sky TV slot in UK within 24 hours". the Guardian (in Engels). 2022-03-01. Besoek op 2022-03-01.
  21. "YouTube to block channels linked to Russia's RT and Sputnik across Europe". Reuters. 1 Maart 2022. Besoek op 1 Maart 2022.
  22. Dwoskin, Elizabeth; Zakrzewski, Cat; De Vynck, Gerrit (1 Maart 2022). "Major social media platforms ban Russian state media in Europe". The Washington Post. Besoek op 1 Maart 2022.
  23. Newman, Jared (2022-03-01). "Here's which tech companies have—and haven't—banned Russia's state-sponsored RT media app". Fast Company (in Engels). Besoek op 2022-03-01.
  24. Reuters (2022-02-28). "Microsoft to remove RT apps, ban Russian state-owned media ads". Reuters (in Engels). Besoek op 2022-03-01.
  25. Emerson, Sarah. "Apple Halted Product Sales In Russia And Disabled Apple Maps Features In Ukraine". BuzzFeed News (in Engels). Besoek op 2022-03-01.

Eksterne skakels[wysig | wysig bron]